TUWORA GALLERY

Galerie současného výtvarného umění

Galerie na zámku

Právě společenský život, setkávání se s přáteli, diskuse nad řádem světa i nad uměním v jeho nekonečných formách, aktivní provozování hudby a radost ze sdíleného a prožívaného byly jednou z hlavních náplní a funkcí barokních domů radosti, venkovských zámků a letohrádků. Proto vracíme nebílovskému zámku nejen jeho léty stíranou či přímo vědomě zadupávanou historii, architektonickou podobu, uměleckou výzdobu, ale také původní funkci. 

Těší nás setkávat se s vámi a zprostředkovávat vám v mimořádném prostředí výjimečného památkového objektu zážitky z výtvarného umění i z hudby.

Proběhlé výstavy, vystavující umělci

Výstavní program galerie zahrnuje širokou paletu forem současného výtvarného i užitého umění.
Dáváme prostor pro prezentaci začínajícím výtvarníkům, studentům, umělcům působící v regionu,
ale představujeme návštěvníkům rovněž absolutní českou výtvarnou špičku.
Historicky prvními umělci, kteří zde představili svou tvorbu, byli v létě roku 1998 Jiří Degl a Tomáš Kůs.

Výstavní program galerie zahrnuje širokou paletu forem současného výtvarného i užitého umění.
Dáváme prostor pro prezentaci začínajícím výtvarníkům, studentům, umělcům působící v regionu,
ale představujeme návštěvníkům rovněž absolutní českou výtvarnou špičku.
Historicky prvními umělci, kteří zde představili svou tvorbu, byli v létě roku 1998 Jiří Degl a Tomáš Kůs.

Stanislav Bukovský 

ŠTĚTCEM NA PLÁTNĚ

8. - 11. 2024

Narodil se koncem 2. světové války, 13. dubna 1944 v Plzni. Původním povoláním byl konstruktér ve Škodovce. Od dětství se zároveň věnuje výtvarnému umění. V roce 1967 se spolu s několika přáteli výtvarníky stal spoluzakladatelem skupiny Intensit, která v omezené míře existuje dodnes. Po roce 1968 byl Bukovský nucen Škodovku opustit a hledat si obživu jinde. Od roku 1973 byl zaměstnán jako výstavní technik na Plzeňském výstavnictví – EX Plzeň.

V roce 1977 s výtvarníkem Antonínem Lněničkou společně založili při cihelně v Plzni Černicích Keramické středisko. Vyráběli zde až do roku 1990 artefakty do interiérů a exteriérů památkových objektů podle zadání krajských středisek státní památkové péče, pozdějších památkových ústavů. V roce 1989 oba získali na Ústředí uměleckých řemesel v Praze osvědčení Pracovník uměleckých řemesel v oboru umělecká keramika. Po změně režimu v listopadu 1989 byla cihelna po jisté době zprivatizována a ukončila výrobu. Tím pádem zaniklo i na ní provozně závislé Keramické středisko.

V roce 1991 se spolu malíři a aktivisty Jiřím Kovaříkem a Janem Havlicem stal spoluzakladatelem Spolku za starou Plzeň. Ten ve svých počátcích vyvíjel poměrně intenzivní činnost v ochraně památek a po několik let se mu dařilo vydávat vlastivědný časopis Plzeňsko, navazující na předválečné periodikum stejného názvu. Pro Magistrát města Plzně připravil řadu tematických výstav zaměřených na historii, významné osobnosti, umění a architekturu, boj za národní osvobození apod. Některé výstavy připravil i pro SVKPK, Knihovnu města Plzně a jinam. Věnuje se ochraně památníků, za což obdržel od Ministerstva národní obrany České republiky a Československé obce legionářské řadu ocenění. Inicioval a podílel se i na zřizování památníků nových.

Ke svému životnímu jubileu uspořádal letos výstavu "Orwellovské inspirace" v Zpč. galerii Pražská 13, "Práce všeho druhu" v plzeňské Galerii Jiřího Trnky, "Svět zvířat" na radnici města Plzně. Do nebílovského zámku připravil výstavu "Štětcem na plátně". 


Květa Monhartová | Milan Vácha

VĚŠENÍ SLOV

4. - 6. 2024

Květa Monhartová /1938/ pochází z Volyně, kde strávila dětství a školní věk. Šedesátá léta jsou též významným impulsem pro její orientaci názorovou, literární a filozofickou. Kromě literatury se v této době zajímá o filozofii a hlubinnou psychologii, četba spisů Karla Gustava Junga jí otevřela cestu k objevování a uvědomování si role podvědomí v lidském životě. Naplno se mohla realizovat až po roce 1989, kdy se stala členkou skupiny P 89, založené známou trojicí plzeňských malířů Karel Frauknecht, Miroslav Tázler a Jiří Patera. V devadesátých letech se i nadále autorčina práce odvíjela v tematických cyklech a vznikají polyptychy. Monotematické celky se rozšiřují, umělkyně začíná využívat i vlastní fotografie, všímá si okolí svého bydliště, které dokumentuje v obrazových příbězích, kde předměty nabývají lidské podoby. Antropomorfizace se stává hlavním principem její tvorby. 

Akademický sochař Milan Vácha /1944/ se narodil Praze, kde žije a pracuje. Ve své profesionální výtvarné činnosti se věnuje zejména sochařské monumentální tvorbě do architektury, kresbě i grafice. V létech 1959 – 63 studoval na Střední odborné škole výtvarné v Praze, po té na Akademii výtvarných umění v ateliéru sochařství u prof. Vincence Makovského. Akademii absolvoval po Makovského smrti v roce 1969 u prof. Karla Lidického. Dvacet let (1973 – 1993) věnoval pedagogické práci se studenty na Fakultě architektury ČVUT v Praze. V r. 1991 zde byl jmenován docentem. V letech 1997 – 99 se na fakultu jako externí pedagog vrátil. Od r. 2000 je na volné noze. 


Iain Patterson

OUT WEST | BALANCE

7. - 8. 2024

Iain Patterson získal jak vysokoškolské, tak i postgraduální vzdělání na Edinburgh College of Art, které absolvoval v roce 1970. Získal cestovní stipendium Andrewa Granta, které mu umožnilo navštívit Československo, Jugoslávii a Albánii. V letech 1977–2008 vyučoval na College of Art v Edinburghu figurativní kresbu a pravidla kompozice v malbě a anatomii pro studenty prvního ročníku postgraduální studia. Pozoruhodným výsledkem upřímného Pattersonova zájmu o lidovou architekturu byla obnova vesnického domu na jednom z hebridských ostrovů, které se průběžně věnoval celých 15 let. Jeho práce byly v předchozích letech k vidění jak v Muzeu architektury v polské Vratislavi, tak také v Galerii výtvarného umění (Dům umění) v Ostravě, kde díky iniciativě Kabinetu architektury nejen vystavoval, ale také přednášel na téma "Architektura bez architektů". V jeho přednáškách, které proběhly v Trmalově vile v Praze a Vile Tugendhat v Brně a které byly věnované Charlesi Renniemu Macintoshovi mohl přítomným ozřejmit význam Skotska v rámci evropského modernistického hnutí.

Rudolf Riedlbauch

KRAJINA TICHO ČLOVĚK

7. - 10. 2023 

Naďa Škardová

VÝBĚR Z TVORBY

6. - 7. 2023 

Eva Bovoli, Jana Haklová, Monika Tilschová

HARMONIE STEHŮ

4. - 6. 2023

Jiří Kovařík

OBRAZY

7. - 9. 2022

Marina Richterová

VZPOMÍNKY NA NEDÁVNO

6. - 7. 2022

Miroslava Nová, Kamila HoJaŠe

OBRAZ A SOCHA V ROCE 22

4. - 5. 2022 

Pavel Bouda, Petr Hartman

PARALELNÍ NEPARALELNÍ SVĚTY

8. - 10. 2021

Vladimír Komárek, Dana Hlobilová

OBRAZY

6. - 8. 2020

Lukáš Kudrna

ORCHIDEJ A NARCIS

5. - 6. 2020

Skupinová výstava

AKT - výstava fotografií

7. - 9. 2019

Vilém Veverka

HORY MÉHO ŽIVOTA

6. - 7. 2019

Marie Molová

MALOVÁNÍ STÍNEM

4. - 6. 2018

Jakub Havránek

DOMY

6. - 7. 2018

Richard Konvička

CESTA NOCÍ

7. - 10. 2018

Tigran Abramjan

NEVYSVĚTLITELNÉ AKTIVITY

7. - 9. 2017

Lukáš Kudrna

PAŘEZY VE VĚTRU

4. - 6. 2017

Martina Komzáková

EXISTUJE TO, O ČEM SE NEMLUVÍ

6. - 7. 2017


Umělecká Beseda

VE VÍDNI NA VENKOVĚ

2016

Miloslav Čech

... A DĚKUJEME ZA KRÁSNÉ LÉTO

8. - 10. 2015

Oscar Niemeyer

BRASÍLIA 55 LET

5. - 7. 2015

Zuzana Růžičková, Lucie Nováčková, Matěj Hrbek

PRONIKNU JAZYKEM DO TVÝHO LOTOSOVÝHO KVĚTU
ZAPÁLÍME OHNĚ NA VYHASLÉ PLÁNI ZEMĚ ČESKÉ

4. - 5. 2015


František Bálek

SOCHY

6. - 8. 2014

© 2024 Arch Design Václavské náměstí 1, Praha, 110 00
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky
Používáme cookies, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek. Tím vám můžeme zajistit tu nejlepší zkušenost při jejich návštěvě.

Pokročilá nastavení

Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.